In dit beleidsdocument informeren wij u hoe wij uw persoonsgegevens verzamelen, verwerken en gebruiken.
Ze vormt het algemene beleid van ons kantoor op het vlak van gegevensverwerking en dit conform de wetgeving, welke van toepassing is, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).
Als verzekeringsmakelaar en bankagent zijn we zowel verwerkingsverantwoordelijke als verwerker op het vlak van de gegevensverwerking. Wij nemen de rol als verwerkingsverantwoordelijke op als wij gegevens in eigen naam en voor eigen rekening verwerken. Daarnaast zijn wij ook verwerker, als wij gegevens verwerken ten behoeve van de maatschappijen. Dit betekent, dat wij ook persoonsgegevens verzamelen en verwerken voor de verzekeringsmaatschappijen en principaal met wie wij samenwerken en van wie wij producten aan u voorstellen.
Wie is verwerkingsverantwoordelijk
De verantwoordelijke voor de verwerking van de gegevens is
Zakenkantoor Druyts – Yzerhand 67 -9120 Beveren ondernemingsnummer 0684.336.285.
Voor alle vragen omtrent ons privacy beleid kunt u contact opnemen via eric.druyts@pandora.be .
Indien uw vragen verder gaan dan louter een eenvoudige vraag om informatie, dan houden wij ons het recht voor om te vragen u te identificeren, zodat wij zekerheid hebben, dat wij de gevraagde informatie en gegevens aan de juiste persoon overmaken.
Wanneer verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens
Wij verzamelen en verwerken gegevens over u wanneer u met ons kantoor contact opneemt om advies en informatie te verkrijgen over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden of voorstelen van verzekeringsovereenkomsten, het verrichten van voorbereidend werk om verzekeringsovereenkomsten te sluiten en het afsluiten van de verzekeringsovereenkomsten. U kan ons contacteren voor bijstand bij het beheer en de uitvoering van de verzekeringsovereenkomsten, die door u werden gesloten. Ons kantoor verzamelt en verwerkt gegevens over u wanneer u met ons contact opneemt in onze hoedanigheid van bankagent. Ook als u op enige andere wijze met ons contact opneemt, zullen wij uw gegevens (moeten) verwerken. Het is ook mogelijk, dat wij uw gegevens verkrijgen via derden en dat wij deze gegevens gebruiken om u te benaderen om via onze bemiddeling een overeenkomst te sluiten.
Welke gegevens verzamelt en verwerkt ons kantoor
Wij verzamelen en verwerken gegevens die u ons naar aanleiding van een contact met ons kantoor meedeelt, zoals uw naam, adres, e-mail adres, en professionele gegevens, zoals naam van uw bedrijf, KBO- en BTW nummer. Hieronder vallen ook alle gegevens, welke noodzakelijk zijn om ons toe te laten uw verzekeringsbehoeften in te schatten. Dit gaat o.a. over gegevens betreffende uw auto, rijbewijs, schadeverleden (in het kader van de autoverzekering), uw medische gegevens (bij verzekeringen m.b.t uw gezondheid), uw woning (in het kader van de brandverzekering), uw financiële gegevens (bij beleggingsverzekeringen en onze bankactiviteiten). Uw gegevens worden enkel verwerkt in het kader van de verzekering, waarvoor u een beroep doet op ons, tenzij u dit anders wenst en dit ook zo aangeeft.
Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens
Wij verzamelen en verwerken gegevens voor doeleinden van diverse aard. Voor onze klanten verwerken wij deze gegevens voor klantenbeheer, de aanvaarding, het beheer en het sluiten van verzekeringscontracten en bancaire diensten en de promotie van andere producten en diensten van ons kantoor. De verwerking van de gegevens is voornamelijk gebaseerd op de contractuele relatie met onze klanten, en ook, voor zover het gaat om prospectie, op uw uitdrukkelijke toestemming. Wij verwerken gegevens naar onze leveranciers toe in het kader van ons leveranciersbeheer en op basis van de contractuele relatie, die wij met onze leveranciers hebben of opbouwen. De inhoud van onze website en het gebruiksgemak ervan stemmen wij zoveel mogelijk af op u als gebruiker. Daarnaast verwerken wij uw gegevens om te voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit het ter beschikking stellen van een website en de inhoud ervan en om u in staat te stellen om gebruik te maken van de diensten op deze website.
Wat zijn de grondslagen voor de verwerking van gegevens door ons kantoor
Het verzamelen en verwerken van uw gegevens vindt zijn oorsprong op basis van de contractuele relatie die wij met u hebben ten gevolge van uw aanvraag of verzoek om informatie in verband met een verzekerings- of bancaire behoefte en de overeenkomsten die daaruit voortvloeien, ten gevolge van uw vraag om u bij te staan in het beheer en opvolgen van de verzekerings- of bancaire overeenkomsten, die u heeft gesloten.
Uw gezondheidsgegevens of zogenaamde gevoelige gegevens kunnen wij enkel verwerken, wanneer u ons daarvoor uw uitdrukkelijke toestemming geeft. Op het ogenblik, dat u bij ons klant wordt, zal u daarnaar gevraagd worden. Indien dit nog niet is gebeurd, dan vragen wij u vriendelijke om ons dit te melden, zodat hiervoor het nodige gedaan kan worden.
Waar de verwerking niet noodzakelijk is om de contractuele relatie uit te voeren, is de verwerking gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang als onderneming, in het bijzonder de vrijheid van ondernemen en informatie. Daarbij zal er steeds gezorgd worden, dat er tussen onze en uw belangen een evenwicht bestaat, zoals door u een recht van verzet toe te kennen.
Worden uw gegevens meegedeeld aan derden
Wij verwerken uw gegevens hoofdzakelijk intern. Dat sluit echter niet uit, dat ze moeten worden meegedeeld aan de verzekeringsmaatschappij met wie u uiteindelijk een overeenkomst sluit. Het is mogelijk, dat er voor bepaalde diensten een beroep gedaan wordt op derden. In dergelijke gevallen kunnen uw gegevens aan deze derden bezorgd worden, doch enkel voor de betreffende dienst en onder controle van ons kantoor. Soms zijn wij verplicht om bepaalde gegevens over te maken. Dat gebeurt in het geval wanneer wij hiertoe wettelijk verplicht worden of wanneer overheidsinstanties het recht hebben om bij ons gegevens op te vragen. Uw gegevens worden niet doorgegeven naar derde landen of aan internationale organisaties.
Uw rechten
De wet kent u diverse rechten toe, die er moeten voor zorgen, dat u voldoende wordt beschermd. U kan steeds de gegevens, die wij over u verwerken inkijken, indien nodig laten verbeteren of laten verwijderen. Dit kan op eenvoudig verzoek. U vraagt dit aan op ons email adres eric.druyts@pandora.be, met een bewijs van uw identiteit. Dit vragen wij u om te verhinderen, dat uw gegevens worden meegedeeld aan iemand die daar geen recht op heeft.
Indien u het niet eens bent met de manier waarop wij uw gegevens verwerken, dan kan u steeds een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel. Daar kan u ook terecht voor alle algemene vragen in verband met de verwerking en bescherming van persoonsgegevens.
Wijzigingen
Ons kantoor behoudt zich het recht voor om deze verklaring en/of dit beleid te wijzigen. Wijzigingen zullen via de website aan gebruikers worden gemeld.
Versie 01.04.2019
Contactgegevens:
Zakenkantoor Druyts
- Yzerhand 67 9120 Beveren
- Telefoon: 03/775.69.26
- E-mail: eric.druyts@pandora.be
- Ondernemingsnummer: 0684.336.285
- Verzekeringsmakelaar, ingeschreven in het FSMA register onder nummer 11304 A-cB
Bemiddelingsdienst klachten
Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Voor al uw vragen en uw problemen kan u steeds een beroep doen op ons kantoor. Mocht u toch een klacht hebben over onze dienstverlening, die wij niet met onderling overleg kunnen oplossen, dan kan u steeds terecht bij :
Gegevens ven de bemiddelingsdienst en ombudsman
Ombudsman van de Verzekeringen
De Meeûssquare 35 1000 Brussel
Tel 02/547.58.71 Fax 02/547.59.75
E-mail: info@ombudsman.as
Website: www.ombudsman.as
Toezichthoudende autoriteit inzake kredietbemiddeling
Ombudsfin Northgate II, Koning Albert-II-laan 8 box 2 te 1000 Brussel
Fax: +32 2 545.77.79
E-mail: ombudsman@ombudsfin.be
Website: https://www.febelfin.be/nl/dienstverlening/ombudsfin